AH en MCDonalds genomineerd voor Liegebeest 2013

AH en MCDonalds

AH en MCDonalds genomineerd voor Liegebeest 2013

AH en MCDonaldsCommuniceren is heel belangrijk. Daar kunnen relaties mee vallen of staan. Natuurlijk is het dan wel de bedoeling dat de communicatie helemaal eerlijk verloopt. Wakker Dier heeft vijf bedrijven genomineerd voor de titel Liegebeest 2013. Volgens de organisatie communiceren deze bedrijven niet eerlijk naar de consument. De klant wordt verkeerd ingelicht over producten. Onder anderen Albert Heijn en McDonalds zijn genomineerd. Verder ook Arla Natura, Duurzaam Paling Fonds en FrieslandCampina.

Enkele redenen voor enkele genomineerden:

  • Albert Heijn wordt liegebeest genoemd, omdat AH Excellent naar zeggen van AH het beste is wat er in de culinaire wereld te koop is. Maar de Excellent kipfilet met pesto is gemaakt van plofkip.
  • In reclames van McDonalds is het bedrijf over alles eerlijk: friet, sla, tomaten. Maar hetzelfde als bij AH geldt ook hier: de kipnuggets worden van plofkip gemaakt. Daar zegt McD dan ook nergens iets over.