Viral: zo moet het

Viral

Viral: zo moet het

Door de jaren heen hebben we veel geslaagde virals op het internet langs zien komen. Video’s die grappig waren en als een lopend vuurtje langs de sociale media gingen, of video’s die voor discussie zorgden omdat niemand wist of het echt was of niet. Een aantal effectieve virals op een rijtje.

Soms is een goed idee en een grootse aanpak genoeg om een virale video te maken. Zo ook deze reclame voor Axe, waarin vele vrouwen overal vandaan stormen om naar de man te rennen die zo lekker ruikt. Sindsdien voert Axe steeds hetzelfde truukje uit en hetzelfde resultaat als deze reclame is nooit meer gehaald.

“I’m on a horse.” Iedereen die tijd doorbrengt op het internet kent de Old Spice reclames wel. Deze werden door veel mensen gedeeld en daarna geparodieerd. Met effect dus, want iedereen kent Old Spice nu.

Eén van de bekendste viral video’s van de laatste jaren. Jason Russell maakte een documentaire over de Ugandese rebellenleider Kony en zijn leger van kindersoldaten. Met de documentaire wilde Russell weer aandacht vestigen op de man met als doel hem te pakken te krijgen. Hij bereikte er in ieder geval miljoenen mensen mee.